söndag 1 juli 2012

Nyfiken

Nu har jag läst ut boken matrevolutionen som handlar om att LCHF och vad socker och stärkelse gör med vår hälsa. I boken presenteras mycket fakta och författaren är kritisk till hur tex livsmedelsverket och socialstyrelsen agerat. Boken är ju självklart partisk och det är ju inte förvånande att LCHF presenteras så positivt eftersom författaren www.kostdoktorn.se är en stor förespråkare av LCHF. Men jag måste säga att boken väckte en stor portion nyfikenhet hos mig.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det finns en del som låter logiskt i lchf-resonemanget men att helt utesluta kolhydrater känns inte ok för mig. Och det höga intaget av fetter...nog kände jag mig nöjd när jag gjorde det men jag undrar hur det påverkar i förlängningen?

    Jag tror på Martin "Hjärnkoll på maten" Ingvar, där finns balans.

    SvaraRadera