lördag 14 juli 2012

Inget alternativ

Idag har jag fört krig med mitt eget sug. Det var länge sedan jag hade så starkt sug. Vi skulle äta kyckling, ris, sås o grönsaker. Jag blev väldigt sugen på att ta ris vilket är en stor trigger för mig. Jag stod emot riset och gelén men efter maten fortsatte suget efter godis. Det kändes på allvar som om jag var tvungen att köra 1,5 mil för att köpa dubbelnougat. Det kändes som om det är lika bra jag ger upp nu för suget kommer inte att gå över. Sedan kom jag o tänka på uppgifterna i kursen tänk dig smal. Jag mindes meningen att jag skulle säga till mig själv att det inte var något alternativ. Att stoppa stoppa suget genom att stoppa fantasierna och inte ens tänka tanken. Det hjälpte jag tröstade mig själv med en kopp te och kröp upp i fåtöljen med favoritfilten. Det känns som en stor seger och jag tänker på att jag nu får mycket större och längre tillfredsställelse än vad jag hade fått om jag valt dubbelnougaten.

3 kommentarer:

  1. Bra gjort. Jag blir så inspirerad av dig.

    SvaraRadera
  2. Bra.

    Det som är är ju att när man ser tillbaka på dessa sug, speciellt de som man klarat av att hantera, så blir det så självklart att det var så man skulle göra. Att ge efter är ju...helt odugligt, man mår pyton direkt efter att man gjort det och man mår pyton när man ser tillbaka på det. Jag ser fram mot tankeverktyg, för jag är körd just nu.

    SvaraRadera
  3. :) Jag bara ler, det är så underbart!

    SvaraRadera