torsdag 5 juli 2012

Oppsies

På lördag ska vi äta hemmagjord pizza. Eftersom jag vill minimera intaget av spannmål för att hålla mitt sockersug i schack testade jag idag att göra oppsies. Det är något som används som substitut för bröd inom lchf. Jag hade varken sett eller smakat dessa innan och jag måste säga att de var förvånansvärt goda. Jag gjorde sex st som jag nu har styckfryst och en ska jag ha som pizzabotten åt mig på lördag.

1. Blanda tre äggulor med 1/2 tsk bakpulver, 1/2 msk fiberhusk, lite salt och 100 gram cream cheese.
2. Vispa tre äggvitor till ett hårt skum.
3. Blanda ihop äggvitor och ägguleblandningen försiktigt.
4. Klicka ut på en plåt.
5. Grädda i ca 25 min i 150 grader.

1 kommentar:

  1. Låter nästan som en grov variant på maränger? :)

    Säkert suveränt gott med pizzafyllning.

    SvaraRadera