onsdag 4 juli 2012

VATTEN

Pernilla http://pernillasviktresa.wordpress.com/ uppmanade mig i en kommentar till mitt inlägg om viktuppgång att dricka vatten. Det fick mig att tänka. Jag har ju alltid varit noga med att dricka mycket vatten tänkte jag först men jag kom på att jag dricker mindre vatten nu än vad jag gjort tidigare. Dels för att jag inte är lika hungrig. Dels för att jag tycker att vattnet på jobbet är äckligt på ren svenska. Dessutom kom jag på att jag tidigare alltid druckit ca 0.5 l vatten direkt på morgonen, det gör jag inte på samma sätt längre. Varför jag slutat vet jag inte. Dessutom säger min sambo ofta till mig att han tror att jag har vatten i kroppen för att han tycker att det ser ut så. Om det är så eller inte vet jag inte. Men nu har jag iaf infört följande rutiner; jag ska dricka 0,5 l vatten direkt på morgonen. Jag tar med mig en liter vatten till jobbet så slipper jag fylla på flaskan med jobbets äckliga vatten.

3 kommentarer:

  1. Det blev en tankeställare för mig. Jag dricker mycket te men inte lika mycket vatten. Tack för tipset, ska också skärpa mig med vattnet nu.

    SvaraRadera
  2. Bra :) Jag fyller en halvliters PET-flaska och dricker i bilen till jobbet. Innan lunch ska jag har druckit ännu en, till lunch en flaska, på eftermiddagen en flaska, och i bilen hem en flaska. Totalt 2,5 liter. Sen dricker jag minst en flaska när jag tränar, och 1-2 flaskor framför tv:n på kvällen. Helt frivilligt :) Mycket vatten blir det – och många toabesök! Jag köper ofta smaksatt vatten på 1,5-litersflaskor (kostar 9 kr på Ica/coop) och fyller på småflaskorna för variationens skull.

    kram, pernilla be

    SvaraRadera
  3. Det är väl bra att ta med vatten till jobbet om du inte gillar det som finns där. Jag är inget vidare på vattendrickande heller, undviker det timmarna före jag ska resa till/från jobbet och tenderar att glömma där emellan.

    Appropå vatten så läste jag i dagens tidning om en tjej i lägre tonåren som dog efter att hon druckit 6 liter vatten på några timmar (hjärnödem). Undrar varför man skulle dricka så mycket på så kort tid.

    SvaraRadera