fredag 2 september 2011

Härliga fredag och magmuskler sökes

Jag älskar verkligen fredagar. Städningen gjord och hela helgen framför mig. Tyvärr inget bra fredagsprogram på tv enligt min smak. Det saknar jag.

Träningen har i stort sett varit obefintlig den här veckan pga förkylningen men nu på eftermiddag körde jag ganska hårt med mina armar och axlar, med hantlarna. En förändring jag märkt är att jag nu vågar ta i lite mer när jag gör olika övningar. Tidigare har jag mestränat och harvat på i en timme eller två någon gång då o då. Nu kör jag intensivt 20-30 min och blir rejält trött i musklerna trots den korta tiden. Förhoppningsvis ger det resultat. Något jag skulle vilja ha mycket resultat i är magmuskulaturen. Den verkar obefintlig på mig. Jag kan inte göra situps på rätt sätt utan får bara jätteont i nacken. Plankan på tå klarar jag inte alls. Plankan på knä klarar jag men tycker mest att det känns i armar och axlar, så jag gör säkert inte rätt. Hur ska jag göra för att hitta magmusklerna? Jag behöver grundläggande tips och övningar.

3 kommentarer:

  1. Det är precis så man ska träna! Man ska testa och töja på sina gränser. Det ska precis vara så man klarar av det.

    Städningen gjord? Lyllos dig. Jag har all städning och tvätt framför mig :(

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Har du testat bollar? Ja, kallas de pilatesbollar kanske? Vi har ett par som rullar runt här hemma, maken använder dem och är supernöjd, själv undviker jag dem för det är så urjobbigt....

    SvaraRadera
  3. Doobidoo gillar jag :)

    En balansboll kan nog funka. Lägg benen på den i 90 grader och rulla sakta framåt och åt sidorna. Benen får stöd men magen får jobba.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera