torsdag 1 september 2011

Ord som inte kommer ut

Tänker på saker jag skulle vilja skriva om men som av olika anledningar inte kommer ut. Kanske mest beroende av trötthet o tidsbrist, nej inte tidsbrist utan att jag prioriterar att göra annat
På tal om prioritering;  Jag vet att jag inte främst följer min egen prioritering utan min sambos prioritering.  Det är något jag vill ändra på. Jag är en person som lätt säger ja o vill vara till lags samtidigt som jag har svårt för att be om hjälp. Han har lätt för att be om hjälp o delegera samtidigt som han har lätt för att säga, nej, sen, kanske.

På tal om tidsbrist;  chefen från stället där jag var på intervju ringde,  de är positiva. Fortsättning följer...

Andra saker som hänt idag är att jag varit på en kort skogspromenad o gjort qi gong. Inte så mycket träning för kroppsformen men väldigt skönt för själen.

2 kommentarer:

  1. Bra tänkt om prioritering! Du bestämmer över ditt liv :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Lätt är det ju inte, speciellt om man fallit in i ett beteendemönster, men (med ålderns rätt och en påputtande make) har jag upptäckt att världen inte går under för att jag vill, tar för mig och säger nej. Jag har väl för all del alltid gjort det, men inte i tillräcklig utsträckning.

    Du vill något, det är OK att du "go for it"!

    SvaraRadera