onsdag 28 september 2011

Jag har fått en award

Jag har fått en award! Den kommer ifrån Cinderella med bloggen en bal på slottet. När jag känner att jag inte gör mitt bästa när det gäller hälsan har jag haft väldigt svårt för att läsa om sådant som har med vikten att göra, men ett undantag har varit Cinderellas blogg som jag följt i vått och torrt. Länge i det tysta. Jag tror att hennes tankar fått mig att alltid hålla min egen hälsoresa levande. Tack för det. Awarden som jag fått består i att svara på nedanstående frågor och sedan låta dem gå vidare.

Varför började du blogga?
Jag kände en längtan efter att få bearbeta alla tankar som fanns i huvudet när det gäller att komma tillbaka efter min utmattningsdepression. Ett "privat" rum där jag kunde vända och vrida peppa och peppas. Mycket för att dokumentera mina framsteg. Bloggen startade jag i januari 2011 men den började inte riktigt leva förrän i maj och min förhoppning är att jag ska utnyttja den bättre och skriva mer om mina tankar och känslor än vad det blivit hittills.

Vilka bloggar följer du?
Jag följer många bloggar genom mitt rssflöde i google reader som jag kan rekomendera varmt. Oftast sker det ifrån mobilen på kvällen när jag lagt mig och på morgonen innan jag går upp. De som jag alltid följer med lite extra intresse är; Cinderella, Pernilla, Karin, Jonna, Joanna, Jenny.

Vilka favoritfärger har du?
Svart, plommon, millitärgrön.

Vilka favoritfilmer har du?
Kärlekens val, Nykeln till frihet.

Vilket land drömmer du om att besöka?
Island och USA samt ett återbesök till England.

2 kommentarer:

  1. Gulle dig! Tack för så fina ord! Och tack detsamma. :)

    Visst är bloggen bra för dokumentation, ofta inser man sanningar och får insikter under formulerandet av inlägg. Man får ju lov att välja på ärlighet mot sig själv eller (ibland falsk, men kanske bloggsäljande) glossighet mot läsarna, men sanningen brukar bli uppenbar. Och nödvändig. Jag tycker att dina och Pernillas och Karins kommentarer alltid betyder något, och jag behöver inte känna mig som en andra-klassens viktbloggare när resultaten utblir. Ja, sifferresultaten, kanske blir där andra, mindre mätbara resultat ändå.

    SvaraRadera
  2. Så skönt att vi har varandra :)
    Jag vill gärna läsa mer om dina känslor, kropp och knopp går hand i hand!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera