söndag 4 september 2011

Sug i magen

Ja denna gång är det inte av hunger utan jag tror jag känner av lite av mina obefintliga magmuskler. Jag fick några bra tips av Cinderella och Pernilla, det fungerade bra att göra övningar med pilatesbollen, nackdelen är att bollen tar så stor plats i vårt lilla hus men då blir man ju ständigt påmind o det är bra. Jag hittade också några övningar på interner för kvinnor som ska träna upp magen efter graviditet o förlossning. Jag har ju inte varit gravid, men min mage ser gravid ut o är säkert i sämre form. Idag har den dock fått en ordentlig omgång och jag tror jag hittade några muskler så jag ska göra detta varannan dag tänkte jag. Det ska bli spännande att se om det blir någon utveckling. Jag har en maskin för magen i mitt styrketräningsprogram på gymmet men där har jag inte blivit bättre, dvs inte kunnat öka vikterna.

1 kommentar:

  1. Härligt! Vad glad jag blir över att du hittade övningar som funkar. Sitt på bollen när du tittar på tv så tränar du stabiliteten i bålen. Lyft en fot i taget litegrann - och rulla inte av :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera