söndag 4 december 2011

Ger mig själv godkänt

Nyss hemkommen från en mysig kväll med vänner, brödbak, ostkake- och godistillverkning.

Jag har ätit bra under dagen, inte svultit mig själv för att lämna utrymme till kvällen. Innan jag åkte drack jag en proteindrink. Det kändes som ett bra alternativ eftersom det var ett par timmar sedan jag åt mat och jag ville inte vara/bli hungrig.

Det jag känner mig missnöjd med var att jag drack glögg. Jag tycker inte jättemycket om glögg så det hade inte varit svårt att avstå men värdinnan hade hällt upp och serverade som en välkomstdrink. Det kändes dumt att direkt avvisa.

Det jag är nöjd med är att jag inte smakade något godis, varken färdigt eller ofärdigt. Ingen smet åkte in i min mun. Jag tog inte heller med mig något godis hem. Det kändes ok att lämna det till de andra. Tillverkningen och umgänget var kul.

Jag är också nöjd över att jag till fikat bara tog en halv nybakad limpskiva med ost och paprika samt en matsked ostkaka och en tesked sylt respektive grädde.

Jag är medveten om att både glöggen och smörgåsen och ostkakan med tillbehör ger många kalorier men jag ger mig själv ändå godkänt för det är såhär jag vill leva. Kunna vara social och äta kontrollerat av det jag själv väljer. Äta lite riskvaror utan att spåra ur, triggas att äta mer eller tycka att dagen är förstörd när jag inte äter exakt som jag "borde".

2 kommentarer:

  1. Det låter som ett bra upplägg. Precis som du skriver vill man ju kunna äta kontrollerat och vara social. Jag tycker du har lyckats jättebra idag.

    SvaraRadera