lördag 17 december 2011

Julstress??

Ja då var sista lördagen innan jul snart slut. Jag känner mig bra i fas med det. Jag jobbar på att inte ta åt mig för mycket av vad jag tycker/tror är andras förväntningar. Varför ska jag sköta mina sysslor perfekt i god tid om andra inte gör sina (än iaf). Men idag kände jag av en tydlig stresskälla. Jag blir enormt stressad av att min sambos familj är så oplanerad. Jag ska ju fira julen här med min sambo och åka till min ursprungsfamilj i mellandagarna så bristen på planering drabbar även mig. Jag trodde att jag visste hur våra juldagar skulle bli och har förberett utifrån det. Så dök det upp en ny "planering" eller snarare ett förslag idag och vi ska fundera på det och prata om det på onsdag... mest stressar det mig för att jag vet att det för med sig arbetsuppgifter som idag är okända för mig. Tydligt spår av utbrändheten är att jag har svårt för ovisshet speciellt när det gäller kraven / förväntningarna på mig.

1 kommentar:

  1. känner igen mej !!
    själv blev min julplanering klar igår. Julklappar däremot har jag inte ens börjat med.
    men en sak är säker.
    JUL blir det.

    SvaraRadera