lördag 24 december 2011

Lugn

Vi är inte mer än dryga trettio men ibland känner vi oss som pensionärer jag och min sambo. Min sambos familj har varit här ikväll och ätit julmat, de är snabba, effektiva, väldigt högljudda och ganska härjiga. Motsatsen till min familj och varje gång jag träffar hans familj får jag förståelse för min sambo och våra många konflikter eftersom vi kommer från helt olika "klimat".

På 2 1/2 timma dukade vi fram mat, åt julmat, dukade bort julmat, diskade, fikade och delade ut julklappar och sa adjö.

Nu är finkläderna utbytta, sminket borttvättat, golvet dammsugit och jag helt slut i huvudet. Nu njuter vi av den bästa stunden på julafton, ensamma, nerbäddade under filtar, tystnad, lugn, TV och värmande te.

God jul

2 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt jättemysig julhelg nu! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. En rätt bra insikt att veta att man kommer från olika klimat eller världar, men inte som att det alltid hjälper. Min mans ursprungsfamilj var också högljudd enligt sin "kultur", men jag har fortsatt svårt för höjd röst i samband med diskussion (som inte ens behöver vara grälrelaterad), jag vill ofta inte förstätta att prata då.

    Hoppas julaftonskvällen blev sådan som du vill att den ska vara.

    SvaraRadera