söndag 26 februari 2012

Morgondagen

Från och med i morgon kommer jag att arbeta heldagar på måndagar. Det blir en utmaning men spännande. Jag kommer då att komma upp i 16 h/v. Måndagar är mötesdagar med stort M så jag har själv valt att vara heldag på just måndagen. Jag har fixat lunchlåda och två mellanmålslådor. Stavar och gympaskor ligger i bilen. Jag hoppas hinna ta en liten lugn promenad på lunchen. Jag tror dagsljus och frisk luft kan förebygga trötthet, stress och huvudvärk. Min tanke är att lägga in fler promenader i veckan om det fortsätter att vara halkfritt.

2 kommentarer:

  1. Bra - förberedelse är a och o. Och lunchpromenader är underbart! Det känns som man delar upp arbetsdagen i två hanterbara halvor.

    Kram, pernilla be

    SvaraRadera
  2. Promenader är underskattat särskilt nu när solen tittar fram. Jag är periodare med promenader men den här veckan har jag kommit ut på ett par och det har gett massa energi. Låter som att du har en bra plan för veckan.

    SvaraRadera