måndag 6 februari 2012

Orostankar

Har fått lite jobbiga besked som påverkar min framtid, inget hälsomässigt eller livsavgörande utan bara sådant som gör att saker blir krångligare. Käppar i hjulet och just nu vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Jag känner att jag vill ha min energi till annat. Det är så mycket beslut som ligger framför mig. Strategin ikväll är att efter detta inlägg inte oroa mig mer ikväll utan återuppta frågorna i morgon när jag är ledig. Ikväll kan jag ändå inte göra något mer än att oroa mig o i bästa fall ta något beslut. En sak som stör mig är när myndighetspersoner bemöter mig illa och osakligt utan anledning. I fredags fick jag ett brev på posten med ett negativt beslut. I brevet hänvisade man till att jag kunde kontakta en personens chef vid frågor. Vilket jag gjorde idag. Jag var inte otrevlig utan frågade bara om det fanns någon möjlighet för mig att överklaga beslutet. Jag fick inget gott bemötande kan jag säga och kände mig som en kriminell. Jag är ju själv en myndighetsperson i min yrkesroll och har mängder med gånger varit tvungen att fatta och förmedla ofördelaktiga beslut. Det är inte kul, men det jag verkligen försöker eftersträva är gott bemötande och saklig inför hur eländigt det än är. Nu är det färdigtänkt på detta för ikväll!!

Jag har precis cyklat en mil, även denna gång påhejad av biggest loser Sverige. Förstår att deltagarna fick en kick av att träffa förra årets vinnare K-F. Så kul att se att han håller formen. Jag blev peppad av att se det, förvandlingen och vilken utstrålning!! Jag tyckte att han påminde om bra saker, det hårda slitet, missbruksapekten och att det är ett livslångt arbete med att hålla formen och inte minst de många vinsterna med att nå sitt mål.

1 kommentar:

  1. Det låter tråkigt och framför allt skittråkigt med dåligt bemötande. Jag hoppas du hittar någon lösning.

    Jag har missat ett par avsnitt av Biggest Loser, har inte kommit mig för att se på nätet.

    SvaraRadera