onsdag 22 februari 2012

Supernöjd med matintaget

Skönt att vara på banan igen. Testade en ny proteinrik röra idag som jag kan rekommendera. Jag kokade röda linser som jag mixade med kesella när de var kalla.  Kryddade sedan rikligt med sambal olek, curry och paprikapulver. Mums vad gott. Jag åt rörande till kokta grönsaker och ägg, men kommer att göra den flera gånger. Säkert gott på mackan också. Ikväll ville sambon ha semla. Jag gjorde smoothie till mig med yoghurt, banan och blåbär. Mycket godare, mer välgörande för kroppen och billigare kalorimässigt än en semla. Nu ska jag försöka somna tidigt för huvudet värker igen.

1 kommentar:

  1. Röran låter intressant, jag älskar linser, bönor, kikärter. En sådan här röra har jag inte tänkt på att göra tidigare, ska kanske ta och testa. :)

    SvaraRadera