måndag 7 maj 2012

Bubblan sprack

Ja gårdagen gick i deppighetens tecken och på kvällen kände jag mig ledsen, frustrerad och ångestfylld och bubblan sprack. Det var flera saker jag var orolig över men en sak var vikten, maten, suget och svårigheten att stå emot socker. Hur som helst kom allt ur mig. Hur jag hanterade mat när jag mådde som sämst och vilket sug som snabba kolhydrater startar hos mig. Min sambo är guld värd. Han lyssnade och tröstade, sa att han förstod mycket bättre nu och ska hjälpa mig. Igår kändes det hemskt att detta inte längre är min hemlighet. Idag vet jag att det kommer att bli bra.

3 kommentarer:

  1. Även om det var jobbigt kanske det var bra att du fick ur dig allt och att sambons förståelse ökade. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra gjort!
    Jag tror alltid att man själv mår allra bäst av att vara ärlig, även om den som får ta emot sanningen inte kanske alltid tycker det.
    Jag hoppas och gissar att du mår bättre nu när allting har uppdagats, särskilt när din sambos förståelse ökat. En gissning är att det inte var det du förväntat dig eftersom du velat behålla den för dig själv.
    Jättebra om än jobbigt!

    SvaraRadera