lördag 5 maj 2012

Intensiv dag med djurtema

Dagen idag har verkligen varit rolig men intensiv. Vi har fått hem en ny häst. Alltid lika spännande och lite nervöst. Det verkar fungera.

Jag har fått erbjudande om att köpa en hund. I mitt föräldrahem har vi alltid haft hund och min längtan efter en hund har växt sig allt större hos mig. Vi har många djur här på gården men ingen hund. Djuren är stora och starka, arbetshästar, kor och får och jag kan på grund av mitt funktionshinder inte hjälpa till så mycket med dem som jag hade önskat iaf inte helt självständigt. Visst jag ryktar, kelar och rider hästarna men är då alltid beroende av hjälp ifrån min kära sambo för att ta in och ut dem från hagen etc. Därför längtar jag efter en hund som är bara min, mitt eget projekt som jag inte är beroende av andra för att ta hand om. Nu är hunden jag fått erbjudande om en helt annan typ av hund än vad jag någonsin tänkt på men trevlig och lydig, 18 mån. Får fundera på saken. En hund ökar ju vardagsmotionen.

Idag kom jag dock ut på stavpromenad utan hund och maten har gått som planerat. Men oj så godissugen jag varit (första dagen på mensen). Tur att jag varit sysselsatt. Ytterligare en guldstjärna intjänad.

2 kommentarer:

  1. Vad kul roligt med en hund (om det blir så)! Vad är det för ras?

    SvaraRadera
  2. Jag önskar också mig en hund, men inte går det så som vi jobbar och reser, ingen är ju hemma med den. Men en dag...

    Vad är det för ras du erbjudits?

    SvaraRadera