onsdag 30 maj 2012

Nej tack

Jag jobbar just nu med en uppgift från kursen "tänk dig smal" uppgiften handlar om att bara äta det man själv vill och inte frestas av andras trugande. Jag känner igen mig i att jag ibland använder ursäkten att jag inte vill göra den som bjuder besviken. Hur besviken blir personen? Skulle jag vilja att någon jag bjöd åt något personen inte ville/ tålde/ mådde bra av??? NEJ NEJ NEJ
Det är därför ingen hållbar ursäkt.
Nu ska jag fortsätta tänka på fler sätt att tacka nej på.
- Tack, men det är bra för mig.
- Tack, men jag avstår, jag mår inte bra av att äta socker och kolhydrater.
- Nej tack, jag är nöjd.

3 kommentarer:

  1. Nyttig träning. Jag äter också av artighet ibland. Du behöver inte motivera varför ens. Säg bara "nej tack". Det är bara svårt de första 20 gg, sen går det av bara farten :)

    Sv: jag är också tacksam för den insikt som utmattningsdepressionen gav mig. Men det tog tid att känna den tacksamheten fullt ut.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Jag vet en som funkade när jag slutade röka. testa den, det brukar jag göra på jobbet för jag är så trött på trugandet. "Nej tack! Jag har slutet." :)

    SvaraRadera
  3. Oh jag känner så igen mig att personen ska bli besviken men om man tänker sig själv brukar jag bli besviken om jag bjuder på godis och personen tackar nej "mer till mig" brukade jag tänka. Tack snälla du för kommentarern kram kram

    SvaraRadera