fredag 1 juni 2012

Fredagstankar

Fredag igen. Jag är ledig men klev upp kl 6 för att gå ut med hunden, var sedan i valet och kvalet att lägga mig i sängen eller att fortsätta vara uppe. Jag valde det senare alternativet och det känns skönt med en lugn start på morgonen. på programmet står sedan veckostädning.

Jag funderar lite på det där med att vara anonym i sin blogg. Jag kan verkligen se starka för- och nackdelar med båda sidorna. Det känns mer och mer tråkigt att inte kunna visa bilder och göra bloggen mer personlig och andra sidan blir jag om bloggen inte skulle vara anonym tvungen att censurera mig själv på ett helt annat sätt. Meningen med bloggen var från början att den skulle vara lite terapeutisk för mig själv, ett ställe för reflektion. Sedan har det inte blivit jättemycket av den varan heller. Kanske för att bloggen inte riktigt känns på riktigt men jag har inte heller lust att visa hela världen vad jag gör/gjort/funderar på. Kluven....

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar. Från början hade jag tanken att vara helt anonym men det blev inte så, för mig kändes det ganska begränsande när det gällde vad jag kunde skriva. Att inte vara anonym blir ju också begränsande, jag censurerar en hel del, mest för att jag inte vet om folk i min närhet läser. Jag brukar inte gå ut med att jag bloggar men några vet ju om det.

    Hur går det med vovven?

    SvaraRadera