torsdag 21 juni 2012

Mums

I morgon är det midsommarafton. Vi ska ha knytis här hemma. Jag började dagen med att baka rosenbröd. De är inte för min mage. Efter det gjorde jag en västerbottenpaj med lchf-pajdeg alltså utan mjöl och socker. Den ska bli väldigt spännande att smaka i morgon. Jag älskar västerbottenpaj o blir det lyckat är det ju underbart med så få kolhydrater.

När jag pausade i från matlagning och städning gjorde jag en smoothie som jag intog i solstolen. Måste säga att den verkligen blev god. Jag njöt av den länge och medvetet. Tänk att få äta något så gott utan minsta dåligt samvete. Mätt blev jag också. Vem väljer jordgubbstårta framför det här?

I min smoothie hade jag idag:
Några färska jordgubbar
1/2 dl proteinpulver med vaniljsmak
2 dl naturell yoghurt
1 msk cocosa
1/2 msk raw cacao nibs

Mums!

2 kommentarer:

  1. Glad midsommar! Hoppas du får en härlig dag och att regnet håller sig borta.

    SvaraRadera
  2. Gott! Beställer mina nibs från Holistic =)

    SvaraRadera