tisdag 19 juni 2012

En dag kvar

En dag kvar till minisemester tor -sön. När en sommar utan semester väntar gäller det att ta vara på de korta ledigheterna för att orka. Fredagar är jag ju alltid ledig och torsdagen har jag arbetat in. Därför kallar jag kommande veckoslut för minisemester. Egentligen känns det lite snett för flera år har gått utan att jag kunnat arbeta eller göra mycket alls. Sedan under hösten föregående år började jag arbetsträna vilket har varit en stor omställning och prövning på många sätt. Tiden har utökats successivt. När arbetsträningen gick ut hade jag turen att få anställning. Superkul men om det är någon jag skulle behövt en längre sammanhängande semester så är det egentligen nu. Men det jag gjort sedan september har ju inte givit mig någon rätt till semester. Några dagar ska jag dock försöka ta ut och sedan verkligen njuta av den vanliga ledigheten.

2 kommentarer:

  1. Ett annat sätt att se på det, när andra har haft sin semester har du känat innan några dagar som du kan njuta av när ingen annan kan. Det blir lite mer speciellt då :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite segt att inte ha semester men man får försöka se det positivt och njuta av de dagar man har. Det är ju trevligt när det blir lite sammanhängande ledighet ändå så att man hinner varva ner lite.

    SvaraRadera