fredag 22 juni 2012

MIDSOMMARAFTON

Jag intog min frukost ute. Solen sken. Mysigt. Vi dukade utomhus till lunchen. Sambon gjorde fint med Björkris. Vädret valde sedan att visa sin mörka sida så lunchen fick intas inne. Trångt blev det men trevligt och gott. LCHF-pajen var verkligen god. Flera kommenterade den med positiva ord. Receptet ska helt klart behållas och användas igen. Då jag varken är sill- eller potatisälskare var det inte svårt att avstå det. Jag tog paj, ägg, rökt lax och sallad. Svårare var att stå över marängtårtan men jag hade bestämt mig. Jag hade därför förberett en liten tallrik med några jordgubbar och en klick kesella. Gott det också!

2 kommentarer:

  1. Du är stark! Kesella och jordgubbar blev snabbt en favorit här, testade det häromdagen.

    SvaraRadera
  2. Strongt gjort!

    Jag hoppade inte över marängtårtan jag, men eftersom förra årets gallattack fortsatt fanns i färskt minne så tog jag en mycket mindre bit än då.

    SvaraRadera