söndag 24 juni 2012

Ikväll var det svååårt

Vi blev bjudna hem på spontanfika hos sommargrannarna ikväll. Veckan har varit bra och jag ska ha minus på vågen i morgon. Fikabordet var uppbullat och vi snackar övertalning av tredje graden. Försökte en stund fundera ut vad som skulle vara det bästa alternativet om jag bara skulle ta en sak för att göra de andra nöjda. Men det fanns inget bra alternativ och inget som egentligen lockade för jag har klarat veckan helt utan synliga kolhydrater. Jag har ätit mig mätt på protein, fett och lite ovanjordgrönsaker. Det svåra ikväll var inte mitt eget sug utan de andras trugande och känslan av att göra värdinnan ledsen. MEN jag följde mitt eget hjärta - jag höll mig till en kopp te. Nöjd och skönt att kunna ta ett litet kvällsmål när jag kom hem som ger min kropp näring och inte bara toma kalorier.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att stå emot när andra trugar, det känns oförskämt på nåt sätt. Bra att du gjorde det val som var bäst för dig! Är grönsaker som växer ovan jord bättre än de som växer under jord om man vill dra ner på kolhydraterna? Jag vill också försöka men det är svårt tycker jag.

    Tyvärr blev det ingen träning idag, det kom en störtskur strax innan jag skulle cykla iväg så jag bokade av och ägnade dagen åt tvättmaskinen istället.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad bra gjort! Jag har också svårt att låta bli när jag blir bjuden, och trugar de faller jag allt för lätt till föga. Men du klarade det! Och fick din belöning på vågen :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera