fredag 29 juni 2012

Energi

Ikväll känner jag mig lycklig. Jag känner trots att jag har grymt ont i kroppen att jag är full med energi. Det har börjat gå upp för mig att livet faktiskt börjat ordna till sig igen.  Tänk vad många förändringar jag gjort på 4 år. För fyra år sedan låg jag i sängen i en lägenhet med neddragna persienner. Många dagar hade jag inte ork att stiga upp. Maten bestod av godis, chips, wienerbröd och egengjorda rörör av socker, mjöl, kakao och smör även detta intogs i sängen. Idag fyra år senare delar jag livet med en person som jag älskar. Jag bor nära naturen med hästar, lamm, kor, höns, katter och hund.  Jag har fått ett jobb i närmsta staden inom ett område som ligger mig varmt om hjärtat. Idag har jag haft min lediga dag och hade ork att hjälpa till med höarbetet. Det kändes skönt att vara delaktig och till nytta. Skönt att få vara ute i solsken och frisk luft och arbeta tillsammans med sambon arbetshästarna och grannen. Skönt att få arbeta med kroppen trots att det staffar sig nu med riktigt ont i fötterna och svårt att stå på dem. Jag har tagit en kramplösande tablett och känner mig lycklig i själen.

2 kommentarer:

  1. Å det är ingen annans än din förtjänst. Måste vara en helt underbar känsla :)

    SvaraRadera
  2. Underbart :D Du har slitit hårt för att nå dit också - så njut nu!

    kram, pernilla be

    SvaraRadera