lördag 2 juni 2012

Frestelse och lördagsmys utan ätande

Ikväll fick vi en hel låda med winerbröd, vaniljbullar och muffins. Det doftade väldigt gott när jag lade dem i påsar för att frysa in. Detta var inget planerat eller förväntat och oj vad sugen jag blev. Men winerbröd mm är inte aktuellt för mig nu. I kylen fanns kesella, blåbär o hallon till kvällsfika för mig. Men när jag kände efter kunde jag inte känna någon hunger...ovanligt, jag som alltid är hungrig men middagen var ganska rejäl och fettrik. Grilled cheese och en sallad på rödlök, tomat och oliver. Till det en liten klick fet creme fraich. Jag märker att jag är mätt på ett helt annat sätt när jag äter minemalt med kolhydratet samt äter fullfeta produkter istället för lättprodukter. För mig är det ovant att vara mätt och nöjd. Det kändes konstigt att vara helt tillfreds med endast en kopp te till lördagsmyset. Jag är glad över att jag valde att stå över även det jag "fick/tänkt" äta. Kanske är det möjligt att inte centrera allt kring mat?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar