onsdag 27 juni 2012

Att vara medveten om orsaken

Att vara medveten om orsaken till varför jag känner sug efter att äta gör det lättare att stå emot. Också vetskapen om att suget förmodligen inte är lite starkt i morgon. Idag startade jag själv mitt sug genom att fundera på suget. Det var nämligen så att jag i affären började fundera på om jag skulle testa fun light stevia. Jag grubblade över om den var söt och om i sådant fall den söta smaken skulle skapa ett ökat sug efter sött. Jag funderade på om jag skulle få en kick trots att stevia inte sägs höja blodsockret. Så var sötsugskarusellen igång. Den snurrar fortfarande men full kraft men jag tänker inte hoppa på utan väljer att betrakta den.

1 kommentar:

  1. Bra att du är medveten om det, jag kan känna likadant ibland och jag tror verkligen att det är så att man skapar "suget" medvetet genom att tänka på det =). Duktig du är kram kram

    SvaraRadera