tisdag 15 maj 2012

Förberedelser

Idag har jag haft ovanligt mycket energi för att vara mig. Jag har rensat i papper och i garderoben. Testat 5 par jeans. Nu kunde jag få upp samtliga hela vägen men var fortfarande långt ifrån att kunna knäppa dem. Men det går åt rätt håll. Kanske fyra fem kilo kvar. Byxprovningen blev aktuell i och med att jag skulle packa inför min resa på torsdag. Jag gjorde klart och har till och med lagt ut det mesta i bilen.

Har ni tips på hur jag ska hantera dagarna hos mina vänner för att klara maten på ett bra sätt? Jag ska äta alla måltider tors-sön hos mina vänner och kanske någon gång ute. Jag vet sedan tidigare att de inte brukar bli varken lunch eller mellanmål utan en större middag. Det som jag redan bestämt är att jag inte ska äta godis, kakor och liknande och jag tänker att jag kommer behöva äta mellanmål trots att inte dom gör det. De kanske tar bulle till kaffet. Jag planerar att ta med mig min egengjorda musli och cocosfett som jag har i tet. På resdagen äter jag min vanliga frukost och tar med mig lunch i matlåda. Jag tar tacksamt emot tips på hur jag ska göra för att genomföra dagarna på bästa sätt.

2 kommentarer:

  1. En påse sötmandlar i handväskan har ofta varit min räddning. Några rullar ost/skinka kanske du kan göra ihop med frukosten och stoppa i en påse att äta som mellanmål. Ät protein och grönsaker enbart till middag - mkt protein. Då klarar du dig hela kvällen utan sug. Trevlig resa!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Hej vännen jag mår jätte bra efter operationen, hur jag äter? Just nu äter jag "mjuk mat" så som potatismos, fiskbullar, falukorv etc. Alltså mat som är lätt att tugga och framför allt som man kan mosa med gaffeln.
    Frukt är ju alltid bra att ha med sig till frukost och mellanmål och även när man blir sugen på någon =)
    Trevlig resa kram kram

    SvaraRadera