söndag 20 maj 2012

Jag klarade det

Nu har jag precis kommit hem igen och jag är så glad över att jag överlevde resan utan att ha ätit något som jag inte hade tänkt mig. Enda misstaget var för mycket ost.

Jag hade tur för till middag serverades det "ren" mat dvs mat som gick att se vad det var med sås och kolhydrater på sidan det gjorde det lätt för mig att välja proteiner och grönsaker etc.

Till frukost och lunch åt jag keso, kesella med min egna musli och när de fikade tog jag några mandlar eller ett glas naturell yoghurt.

Det som var svårt var att motstå alls chips och godispåsar som låg framme samt limepajen som åkte fram ca 3 ggr per dag. Fast när jag tackat nej första dagen kunde jag ju inte direkt äta av den tredje dagen:) på så sätt hjälper det verkligen att tala om sin avsikt.

Hemresan var kanske den som jag ändå fick jobba mest med. Jag har det jobbigt med separationsångest och det brukar jag döva med godis och annat ätbart i stora mängder. Förra året skrev jag ju om hur jag köpte det ena och det andra för att äta i bilen. Idag hade jag bestämt mig att det inte skulle bli något hetsätande och jag jobbade med att stå ut med känslorna och tänka tröstande tankar.

6 kommentarer:

  1. Du är så himla stark! Jag blir så inspirerad av att läsa hur du klarar av såna här saker.

    SvaraRadera
  2. Jag kan då inte säga annat än: vilken prestation!!! Inte ins i bilen, där ingen såg om du åt eller inte, föll du! All respekt till dig.

    SvaraRadera
  3. Superbra jobbat! Allra bäst är att du nu vet att du kan motstå frestelser - vilket gör att du inte behöver oroa dig så mycket nästa gång det händer något liknande. Man kan ha roligt utan mat :)

    kram, pernilla be

    SvaraRadera
  4. Gud vad bra jobbat! Riktigt, riktigt bra! kram kram

    SvaraRadera