måndag 27 augusti 2012

Huvudet

Ja det var alltså vågen som visade neråt i morse vilket var skönt. Inga stora siffror och en bit kvar till lägsta noteringen men ändå skönt att det nu gick åt rätt håll igen.

Idag har jag jobbat hel dag och jag fick som vanligt ont i huvudet efter lunch. Jag får nästan alltid det när jag jobbar heldag vilket jag tycker är irriterande för jag försöker att inte spänna mig, äta bra röra mig regelbundet och ta lite frisk luft på lunchen om jag inte kan ta en promenad. Vad mer kan jag göra?

Förresten idag blev jag stolt över mig själv. På måndagar har vi gemensam fika. Vi turas om att bjuda varandra. I morse hade vi fått mail om att vi var hembjudna till kollegan på fikarasten istället som brukligt att hon hade med sig fikan. Min första automatiska tanke var "ja nu får jag en anledning att äta för inte kan jag väl tacka nej hemma hos henne....." men jag tog en kopp te samt några gurkskivor och paprikabitar på ett fat. Jag klarade att motstå nybakat bröd och marmelad. Jag försökte hela tiden tänka på att jag fortfarande var mätt efter frukosten och det hjälpte.

4 kommentarer:

  1. Riktigt bra gjort, nybakad bröd är extra svårt eftersom man då har doften som lockar.

    SvaraRadera
  2. Svinbra! Och jorden gick inte under! Ingen brydde sig ens, eller hur? Nyttig erfarenhet :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera