torsdag 9 augusti 2012

Övar

Idag har jag testat något nytt och svårt för mig - jag har gjort en sak halvfärdig och lämnat andra halvan till i morgon. Jag har hört och läst det så många gånger att när man har begränsad energi ska man dela upp krävande uppgifter. Jag har jättesvårt för detta. Jag vill göra klart o sedan vila. Gillar inte att ha saker hängande över mig. Men idag övar jag mig. Jag dammtorkade vardagsrum/sovrum, kontor, och kök idag. Lämnade städning av toa och hall samt dammsugning och moppning av golv till i morgon. Kändes lite konstigt att inte få tillfredsställelsen över att vara klar i kväll men det ska bli spännande att se hur det känns i morgon. Halvdant? Måste vissa saker göras om? Kommer jag att ha mer kraft över till att göra något mer än städning i morgon?

4 kommentarer:

  1. Det går nog bra ska du se, är man lågenergikvinna (som min kompis kallar sig) så är det där nog ett helt ok sätt. Jag gör så ibland om det behövs, då ser jag det som att jag har försprång! :)

    SvaraRadera
  2. Det är klokt att dela upp sysslorna på flera dagar så man slipper bli helt slut. Min erfarenhet är att om man kör slut på alla energi så krävs det större tid för återhämtning, då man inte orkar göra någonting. Hade jag inte varit så trött efter jobbet så hade jag gjort alla hushållssysslor fördelat över vardagkvällarna. Men jag gör i stället så att jag vilar hela lördagen och städar och tvättar på söndagar då jag är utvilad. Vila först, jobba sen :)

    kram, pernilla be

    SvaraRadera
  3. Jag har också svårt att dela upp såna saker, vill gärna känna mig helt färdig så att jag kan slappna av sen. Hur kändes det idag?

    SvaraRadera
  4. Bravo! Själv delar jag upp saker så mycket att många aldrig blir gjorda ;) Och vet du.... jorden går inte under för det heller!

    SvaraRadera