söndag 12 augusti 2012

Kamp med suget

Idag har det inte varit lätt. Jag har varit sockersugen från morgonen. Vet inte varför, om jag ätit något som triggar. Stolt över att jag stoppade ner en glass i frysen. Vi skulle fika och min sambo hade tagit upp en glass till oss var. Min första tanke var att åhör vad bra nu fick jag en anledning att äta socker. Tänkte en stund till och lade sedan ner glassen i frysen och tog en bit ost istället. Nöjd. Men trots detta är det fortfarande vita knogar som gäller. För att öka motivationen ytterligare bestämde jag mig för att göra i ordning en pärm med materialet från kursen "tänk dig smal". Nu sitter allt lätt åtkommligt i pärmen så att jag lätt kan återvända till en uppgift när jag behöver påfyllnad.

4 kommentarer:

  1. Bra att fokusera på sånt som hjälper dig att stå emot suget. Håll ut, imorgon känns det bättre.

    SvaraRadera
  2. Hormonellt? Det brukar vara svårast att stå emot då tycker jag.

    Men det var då strongt gjort av dig att lägga ner glassen igen, verkligen imponerande.

    SvaraRadera
  3. Bra gjort! Trött? Då brukar jag bli sötsugen. Träning brukar funka bäst då, då försvinner suget.

    kram, pernilla be

    SvaraRadera
  4. Så bra gjort! Hoppas det höll i sig och att längtan inte finns kvar :)

    SvaraRadera