onsdag 15 augusti 2012

Matt och mätt

Ikväll lär det inte bli några som helst problem att somna kl 22, snarare att hålla mig vaken tills dess. Att roa en ungdomsgrupp under en dag och avsluta i badhuset tar på krafterna. Nu ska jag bara ladda batterierna genom att äta, vila och sova för att orka med nästa grupp i morgon. Jag orkar inte med någon ytterligare motion idag, men  Jag lyckades utan problem avstå maten vi gjorde tillsammans. Jag var inte hungrig. Jag klarar mig mycket längre nu när jag äter mindre kolhydrater och mer fett och protein. Detta är en mycket skön upplevelse att inte alltid vara,hungrig/sugen. Nu ska jag fundera ut vad jag ska äta till frukost i morgon. Sambon har sålt min frukost:) Vi har egna hönor vilket innebär att vi brukar ha fri tillgång till färska ägg men idag när jag kom hem var alla ägg sålda, även dagens.

3 kommentarer:

  1. :) Inte bara närodlat är lyx, även så närproducerat. Egna ägg är en lyx jag också har äran att ha tillgång till och som jag värdesätter. Visst är det gott?

    SvaraRadera
  2. Vad bra med egna ägg och mysigt att ha hönor på gården. Det är en dröm jag har, att ha egna höns nångång.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen en välsignelse att slippa sötsuget. I dag åt jag lunch klockan ett, tog tio sötmandlar vid halv tre, tränade fotboll 1,5 tim och åt sen middag halv nio. Och var pigg i både skalle och kropp hela tiden!

    kram, pernilla be

    SvaraRadera