torsdag 23 augusti 2012

Livsstil

Att gå ner i vikt ska ju inte vara någon quick fix utan en livsstil ja det har man ju hört många gånger. Nu för första gången känns det helt ok. Som jag lever nu med mat, motion och sömn kan jag absolut tänka mig att leva resten av livet. Jag mår bra av regelbundna mat och sovtider, jag mår bra av att äta mat som håller mitt blodsocker stabilt. Jag mår bra av att ha kontroll över vad jag stoppar i mig. Jag mår bra av att röra på mig regelbundet utan tvång. Jag mår bra av att äta mat som gör mig mätt. Jag mår bra av att inte vara besatt av tankar på ätande och vikt. Jag har många kilon kvar till målet men just nu känns vägen helt ok. Visst jag skulle önska att jag kunde äta söta saker, chips etc för det är bara att inse att jag älskar sådant MEN konsekvenserna blir för stora och det är inte värt det. Jag mår mycket bättre när jag sköter mig.

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg. Det märks att du är tillfreds med den här livsstilen.

    SvaraRadera
  2. JA! Gör sånt som får dig att må bra!

    SvaraRadera