torsdag 25 augusti 2011

ATT KOMMA TILLBAKA

Besöket i skogen i tisdags blev som tur var kortvarigt. Upp på hästen igen. Efter inlägget här var jag tillbaka på banan igen. Jag tror faktiskt att det är en av de största förändringarna. Jag gör misstag, erkänner och går vidare. Förhoppningsvis lär jag mig något också genom att se nyktert och reflekterande på "återfallet". Tidigare har jag ältat, ältat, ältat igen och varit väldigt hård och dömande mot mig själv vilket i sin tur har hindrat mig från att fortsätta kämpa med full kraft. Omstarterna har jag dessutom skjutit upp till nästa måndag, nästa månad, nästa höst eller nästa år. Jag tror faktiskt att detta förändrade förhållningsätt kan vara en nyckel till långvarig framgång. Fortsätta harva på, envetet kliva upp på hästen igen även efter den åttionde avkastningen.

1 kommentar:

  1. Bra gjort!

    Att ändra livsstil är inte gjort i någon handvändning, det är helt naturligt att man faller ibland. Men då är det bara att vara på't igen!

    SvaraRadera