tisdag 23 augusti 2011

Det gick åt skogen

Jag gjorde inte alls det jag skulle med den här eftermiddagen. Jag var väldigt trött och hade massa sysslor som väntade på mig efter flera dagar hemifrån. Åkte därför inte iväg o tränade eller handlade. Jag gjorde plommonmarmelad och plommonkaka av plommonen som låg i kylen o väntade. Smakade på smeten en två tre gånger, pang sockermonstret var väckt. Tog några brända mandlar åt rostade mackor med pesto till middag. Helt enkelt en eftermiddag o kväll fylld med mängder av dålig val. Jag var väldigt trött, prioriterade inte träningen, utbudet av bra matval var litet eftersom jag inte handlat, det blev inget mellanmål på eftermiddagen eftersom jag tänkte träna. Smakade på smeten utan att överväga konsekvenserna. Jag har inte vilat idag eller gjort någon avslappningsövning. Jag ger mig själv underkänt!

Vilken tur att det är en ny dag i morgon. Klockan är ställd på 6.00, gymväskan är packad. Jag ska klara av ett pass innan mötet med psykologen. Därefter ska kylen fyllas igen så att det blir lätt att göra bra val.

2 kommentarer:

  1. Ja, så blir det ibland. Skönt att det är en ny dag imorgon, det tycker jag också :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Så är det.

    Blev den här dagen som du tänkt dig?

    SvaraRadera