tisdag 16 augusti 2011

RIVSTART, HÖSTUTMANING & KOMPISUTMANING

Nu ni. Jag är sedan tidigare anmäld till RIVSTART 2011 2.0. En utmaning som drivs av CORNELIA som börjar 22 aug och pågår under 8 veckor till 16 okt. En utmaning som handlar om att rivstarta hösten med bättre vanor. Jag har tidigare tillsammans med CINDERELLA bestämt att mitt viktmål ska vara 5 kg.

En annan blogg jag följt ett bra tag nu är OLGA RÖNNBERGS. En person som bland annat arbetar med personlig träning online. hon har haft flera utmaningar för sig själv och sina läsare som jag följt på avstånd men aldrig vågat hoppa på eftersom jag känt att jag aldrig kan komma upp i den träningsnivån etc. Men idag tänkte jag om. Jag måste ju utgå ifrån mina förutsättningar och eftersom jag står på noll (i princip) när det gäller träning finns det ju massor av förbättringar att uppnå. Bloggen har fått mig intresserad av hårdare intensivare träning som är kortare för att fungera i vardagen. Kanske fungerar det inte bara för vältränade utan även för mig som inte ens kan göra situps. Hur som helst har jag nu anmält mig till Olgas höstutmaning som pågår under 10 dvs till 24 okt. Starten gick igår.

Sist men inte minst har jag utmanat en kompis som har samma funktionshinder och i stort sett samma förutsättningar som jag. Vi bor tyvärr långt ifrån varandra men vi träffades i somras och bestämde oss för att peppa varandra att börja motionera regelbundet och gå ner i vikt. Vår interna utmaning startade i fredags och pågår till 18 nov. Om vi då uppnått våra mål (mitt mål väga max 70 kg) ska vi åka på en spaweekend eller liknande tillsammans.

I morgon ska jag sätta mig och skriva ner mitt personliga "recept" för hur jag ska lyckas med utmaningarna. Nu väntar en kvällsfika hos vänner.

Nu finns ingen återvändo - Jag ska lyckas!!

4 kommentarer:

  1. Klart du ska lyckas!!! Du är målmedveten, klok och insiktsfull, så det kan bara bli bra!

    Jag läste Olgas blogg under våren och tycker att hon är mycket inspirerande och bra, men i takt med att min motivation sjönk kändes hon mest "intimidating" (finns det ett bra svenskt ord för det?). Kanske ska jag kika in hos henne igen.

    Heja dig Hovika, du fixar alla utmaningarna!:)

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen på G :) Det ska bli roligt att läsa om dina framsteg! Och självklart ska ni åka på spa-weekend. Det är en perfekt belöning!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen på hugget nu med alla dessa utmaningar. Jag har också läst om Cornelias utmaning men har inte vågat att anmäla mig, varför har jag inte funderat på men det är något som tar emot.

    SvaraRadera
  4. Kul att se hur motiverad du är. Jag tittade också in på den bloggen, men kändes lite för tufft för mig just nu. Jag har så lätt att haka på alla möjliga intiativ och sedan blir det ingenting av något :(
    Men Rivstarten är jag med i och kosten har jag ändrat rätt radikalt from i måndags så resultaten ska nog inte låta vänta på sig :)
    Lycka till!

    SvaraRadera