torsdag 4 augusti 2011

JAG HINNER INGENTING

känns det som och ibland blir jag orolig för hur det ska bli när jag ska börja arbeta igen. Längtar med skräckblandad förtjusning...i helgen ska jag ta tag i det där igen med cv och ansökningar. Idag har varit en pressad dag på det privata planet. Lite berg o dalbana och det har känts som om jag inte alls vet åt vilket håll jag ska gå. Stanna eller gå. Jag måste säga att jag ändå hållit mig lugn och ganska väl till mods. Jag har haft nytta att tänka på mitt eget tidsfönster dvs, vart har jag mina tankar, historia, framtid eller nuet och står jag ut i stunden om jag bara tänker på nuet. Jag har inte hunnit med eller kanske rättare sagt inte prioriterat varken mindfulnessövningarna eller qigongen men jag har som sagt var klarat det ändå, varit närvarande och balanserad. Jag har inte småätit eller ätit annat än vad jag planerat. SKÖNT!!

I eftermiddags gjorde jag veckans andra och sista styrkepass. Även denna gång var det väldigt lugnt på gymmet vilket gjorde att passet var ganska snabbt avklarat. Nu har jag en powerwalk kvar denna vecka för att uppnå mitt motionsmål o det fixar jag. Jag fortsätter enligt denna modell i två veckor till, dvs två styrketräningstillfällen och två powerwalk. Skynda långsamt och balans är ju ledorden nu.

Matintag
9.00 Havregrynsgröt med linfrö och vetegroddar, Mjölk och 1 tsk kakao.
12.00 Två qornfileer med lite sås gjord på matlagningsgrädde. Morot och tomat.
16.00 Proteindrink
18.00 Naturell lättyoughurt, musli, mandlar, en bit fetaost och vatten.
20.00 Te med mjölk

1 kommentar:

  1. Det låter onekligen som att du har att tas med i privatlivet (om jag tolkar dig korrekt), jag tycker det är fantastiskt (åh alla dessa adjektiv, men jag tycker nu det!) att du klarar av att hantera känslomässigt (?) svåra situationer. Där brukar jag stupa som en fura och bara lassa in socker och onödor.

    Du verkar ha planerat in din träning mycket bra, jag skulle väl tro att just planering är nyckelordet, mer så än tid till förfogande.

    Sköt om dig. :)

    SvaraRadera