söndag 28 augusti 2011

Veckosummering

Den här veckan inledde jag på resande fot. Något jag ändå tycker gick bra. Resor är annars en risksituation för mig där jag gärna fördriver tiden med att äta gott och oftast onyttigt. Den här gången var jag lite bättre förberedd o framförallt bestämd - jag vill minska i vikt. Jag hade bla med mig en termos med te samt matlåda med kycklingfile o sallad. Vad brukar ni ha med när ni reser? Skulle gärna vilja ha fler tips, speciellt på sådant som inte kräver varken kylväska eller varmhållning.

Jag hade en svacka under en kväll mitt i veckan då jag spårade ur och åt fel, inga mängder men fel saker.

Träningsmässigt blev det ett styrketräningspass på gymmet och 25 min intervallträning på motionscykeln här hemma. Det innebär att jag inte når upp till mitt mål den här veckan. En anledning till det är att jag blev sjuk och har i stort sett bara orkat ligga i sängen sedan i fredags, jag har inte haft någon större matlust utan mest druckit vatten, te med mjölk o ätit melon.

Vad det här innebär för viktresultatet i morgon har jag ingen aning om.

2 kommentarer:

  1. Resor är en riktig fälla, jag har ett par inbokade till nästa vecka och jag vet inte hur jag ska tackla dem. Min vecka var bra i början men har varit tuff på slutet. DEN tiden i månaden! Ha det fint och lycka till på vägningn. Kram och pepp

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ha nutrilette-shakes, nötter och mellanmåls-bar som nödproviant i handväskan. En korv, utan bröd, kan det bli på en bensinstation också om det krisar. På restaurang brukar jag välja sallad eller fisk utan potatis med extra grönsaker.

    Mvh, Pernilla be

    SvaraRadera