fredag 5 augusti 2011

Ingen bra matdag

Idag har jag inte gjort bra val när det gäller mat. Frukosten som vanligt. Till lunch åt vi varma mackor. Jag åt två, en hade räckt om jag gjort någon sallad till. Inget mellanmål varken före eller efter. Vid 17 tog jag därför två varma mackor till, samma sak denna gång en hade räckt kände mig för mätt efteråt. Trots detta tog jag en kaka till tet när vi fick oväntat besök ikväll. Nu är suget på topp. Känns som om jag skulle kunna göra väldigt mycket för att få lite lösgodis, som tur var finns inget mer onyttigt inom räckhåll. Besviken, hungrig, sugen. Det är då sköt att jag inte ska klara en hel vecka på ett bra sätt. Tror dock inte att detta var något känslomässigt ätandet, utan ren dumhet som väckte kolhydratsuget. Förövrigt har dagen varit bra, den har till största delen ägnats åt städning. Energikrävande o tråkigt men nödvändigt. Iaf skönt efteråt - ungefär som träning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar