fredag 19 augusti 2011

På resande fot

Idag åkte jag hemifrån, innan vägde jag mig eftersom jag kommer att vara långt ifrån min våg de kommande dagarna. Vågen visade iaf 75,6. Vilket är - 1,4 kg sedan i måndags. Upp o ner varannan vecka verkar det som.

De närmsta dagarna blir det en utmaning att klara mat o motion. Ikväll blev det middag på thairestaurang. Jag valde nudlar, räkor o grönsaker. MYCKET GOTT. Jag klarade mig ändå ifrån att äta mig övermätt eller proppmätt. Men jag var nog mer mätt än ohungrig. Lämnade iaf halva portionen. Hur som helst. Jag ska göra mitt bästa o får jobba på som en tok när jag kommer hem.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Mycket starkt gjort att lämna halva portionen. Det hade inte jag klarat. Jag kan ha ambitionen, men jag hade inte slutat äta. Tyvärr :(

    SvaraRadera
  2. Precis som Pernilla säger; imponerande att du lämnade halva portionen!

    Här i Sverige är det inte helt givet att man gör så, i USA är det en helt annan sak eftersom man med automatik får en doggy bag med sig hem och inte behöver känna att man kastar bort pengar. Undrar egentligen om man skulle börja begära att få med sig den mat man lämnar på restaurang? Man borde ha rätt till det.

    SvaraRadera