tisdag 10 april 2012

Äckligt


En sak jag funderat på är varför jag äter saker som jag inte tycker är så gott tex pizzakant eller godis.  Godis som jag smakat på men som inte tilltalar mig kan ändå ligga där och locka mig. Idag höll jag en mindre god skumgodis i handen men jag lyckades återfå närvaron och lade tillbaka den i skålen. Dagen idag har varit bra. Jag har hållit mig till mina planerade måltider, registrerat allt och hållit mig inom kalorigränsen. Det blir dock ingen guldstjärna idag eftersom jag inte motionerat. Jag tror jag håller på att bli sjuk.

Posted via mobilen

3 kommentarer:

  1. Starkt gjort att lägga tillbaka den. Hoppas du mår bättre efter en god natts sömn.

    SvaraRadera
  2. Det problemet har jag också! Godis heter ju godis av en anledning och är det inte gott så borde det ju vara rätt enkelt att låta bli - egentligen...

    Tummen upp för att du la tillbaka den!

    SvaraRadera
  3. Du skriver att dagen har varit bra. Om du känner att din dag har varit bra så tycker jag absolut att du förtjänar en guldstjärna. Det är den äkta och uppriktiga kännslan som räknas. Om du sedan lyckas motionera en halvtimme så kan du ju alltid ge dig ett plus i kanten eller en extra stor guldstjärna!!

    SvaraRadera