tisdag 3 april 2012

PEPPKORT

Idag är jag ledig och jag har arbetat med första uppgiften i kursen "Tänk dig smal". Jag har gjort mina personliga peppkort. Steg 2 blir att skriva ut dem i olika storlekar och lägga dem på strategiska ställen. Jag ska lägga in bilden över alla kort som en bild i telefonen då har jag den alltid lättillgänglig. Steg 3 att hitta strategier för att ta hjälp av korten.

Det jag kommit fram till hittills är att jag ska titta på korten när jag vaknar, när jag ska äta och när jag vill öppna kyl, frys eller skafferi. Jag ska också ha en uppsättning kort i bilen eftersom det ofta är en situation när jag "stressäter".

3 kommentarer:

  1. Jättesnygga kort och bra målbilder :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Fina dom är, det om nått kommer att motivera, det visuella är nog så viktigt i att finna motivation.

    SvaraRadera