fredag 13 april 2012

Klarade att ta mig upp ur kolhydratträsket


Frukosten bestod dock av kolhydrater i form av havregrynsgröt med linfrö och vetegroddar samt vatten och te med lite mjölk.
Mellanmål: ett hårdkokt ägg, en kopp te och vatten.
Lunch: kyckling, wokgrönsaker och sås. Vatten.
Mellanmål: ett hårdkokt ägg, vatten och te
Middag:  avokado, tonfisk och kesella, wokgrönsaker och solrosfrön. Vatten.
Kvällsmål te och en näve sötmandlar.

När jag städade passade jag på att kasta lite överblivet godis.

En annan sak som jag är stolt över är följande situation:
Jag står och lagar mat, blir sugen på att stoppa något i munnen. Tar 5 sötmandlar i handen. Tänker nej jag ska sitta ner när jag äter, detta är ingen planerad måltid. Jag tänker att jag vill ha dem ändå men då lyckas jag bestämde mig för att jag i sådant fall måste sätta mig vid köksbordet för att äta mandlarna. Detta känns besvärligt, jag är ju mitt uppe i matlagningen. Jag lägger mandlarna på diskbänken och efter ytterligare en stund säger jag bestämt till mig själv nej till mandlarna, att jag snart ska få mat och lade tillbaka dem i burken. Då berömde jag mig själv från hjärtat högt och tydligt.

4 kommentarer:

  1. Du förkänar all beröm.

    Det är märkligt egentligen hur många tankar man hinner med, inte konstigt att det ibland inte blir som man vill. hahaha

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra gjort! Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera
  3. Det gäller att tänka, inte bara låta autopiloten ta över, som det är sååå lätt att göra.

    SvaraRadera
  4. Bra! Automatiska tankar kan man bryta med medvetna tankar. Sådana framgångar ska man vara svinstolt över :)

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera