torsdag 12 april 2012

Vadat i kolhydratträsket

Ja det är vad jag sysslat med idag. Honung i tet ledde till mjuk smörgås, måltidsersättningsbar och frusna småkakor. Blää. Jag har funderat en hel del på det här med sockerberoende ikväll. Vissa hävdar att det existerar andra inte. Hur som helst får jag ofta full pott på sådana tester gällande sockerberoende och det är alltid snabba kolhydrater som får mig på fall, jag har också väldigt svårt för att sätta stopp för en period av kolhydratätande. Kanske lurar jag mig själv och gör det svårare genom att tro att jag kan äta allt så länge jag håller koll på antalet kalorier?!?

2 kommentarer:

  1. Jag är helt inne på samma tankar som dig.Det är lättare sagt än gjort och fyy vad jag får jobba med mig själv vissa dagar och andra går det som smort!
    Jag har tidigare provat att äta allt och "bara" hållt på kolhyrater och det fungerar inte alls för mig. Jag blir besatt av mat och är ständigt sugen och känner mig misslyckad även om jag håller mig inom kalorierna.
    Lyssna på din kropp och ät det DU mår bra av...

    SvaraRadera
  2. Jag plaskar och plaskar omkring i det träsket, jag ser och känner exakt vad det gör med mig, men att få stopp på det hela... Det blir väl till att piska sig till det.

    SvaraRadera