fredag 20 april 2012

Omstrukturering i köket


Idag har jag ändrat om lite i köket. Sambon har fått ett eget skåp där han kan förvara det jag inte vill äta förhoppningsvis underlättar det lite om jag inte behöver se det lika ofta. Vi har också pratat IGEN om maten att jag menar allvar och vill äta såhär för att må bra och att det inte handlar om svält eller liknande och jag förstår inte hur han kan vara orolig för det eftersom jag äter mycket oftare än vad han gör, bara det att mina portioner är mindre och att jag inte vill äta godis och kakor. Han o andra sidan kan hoppa över både frukost och middag. Jag har också givit förslag på vad jag skulle uppskatta för gåvor och ärbart "lyx". Hans kommentar blev " då skulle du bara bli arg o tro att jag tycker att du är för tjock"  jag försäkrade att jag inte skulle reagera så och han sa då att han skulle tänka på det nästa gång.  Fortsättning följer...  :)

Posted via mobilen

3 kommentarer:

  1. Att flytta om i köksskåpen var smart. Hoppas att det går åt rätt håll med sambon och gåvorna. Han hade ju iaf en bra tanke bakom att ge dig onyttiga saker.
    Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Bra att du hittar vägar som funkar bättre.

    Jag känner igen beteendet din sambo har, behöver inte vara samma anledning som min man hade innan han tog tag i sina matvanor. När vi pratat om det efteråt så sa han själv att det handlade mer om rädslan till förändringen jag försökte med snarare än oron för min hälsa.

    Hoppas det rensade skåpet underlättar för dina framgångar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir som du vill och att rensandet i skåp underlättar

    SvaraRadera