fredag 20 april 2012

Hur är det med mjölken?



Jag vill få i mig så lite socker som möjligt och har nyligen upptäckt att många andra som också har den önskan utesluter mjölk och får positiva resultat på vågen. Jag har mjölk i tet och i matlagning. Jag dricker lättmjölk och såg att både den och mellannjölken innehåller 4,9 % laktos (socker). Hur är det med standardmjölken innehåller den lika mycket laktos? Borde jag testa att utesluta mjölk? Vad är era erfarenheter av mjölk? Arla lanserar just nu mjölk som naturlig sportdryck och det är ju bra.

Posted via mobilen

2 kommentarer:

  1. Det har jag aldrig tänkt på. Jag använder standardmjölk och på mitt paket stod det att det är 5 gram kolhydrater (som jag antar är laktos, det står inte utmärkt). Jag använder mjölk i mitt te och i smoothies. Om du inte dricker så mycket kanske det inte spelar så stor roll.

    SvaraRadera
  2. Det är åtminstone naturligt socker, inte rent raffinerat.

    Men sen kan du se fördelarna med mjölken som innehåller bland annat kalcium som är gynsamt i viktminskning. D-vitamin som vi behöver få i oss på annat sätt än solen under vinterhalvåret.

    SvaraRadera