torsdag 5 april 2012

Våga vara tråkig

Igår tog jag ansvar för mig själv och vad som blir bäst för MIG. Vi hade en dag på jobbet igår där vi först lyssnade på olika föreläsningar och sedan satt yrkesvis och diskuterade. Under dessa dagar brukar alla gå ut och äta på olika ställen på lunchen. Igår skulle jag egentligen bara arbetat halvdag men var kvar hela dagen. Jag hade mat med mig och valde att stanna på jobbet istället för att gå ut. Det kunde kanske upplevas som tråkigt, men för mig var det väldigt skönt att få sitta tyst och verkligen få en paus istället för att behöva gå i grupp till restaurangen, balansera bricka, fortsätta diskussionen och utsättas för sorlet. Innan utbrändheten hade jag inte reflekterat över hur mycket energi dessa moment kräver av mig. Igår kände jag att pausen verkligen behövdes och jag är stolt över att jag vågade vara tråkig.

2 kommentarer:

  1. Bra val. Jag kan känna igen det där, det tar så mycket energi att hela tiden vara trevlig och social.

    SvaraRadera
  2. Superbra att du tänkte på dig själv där :-)

    SvaraRadera