söndag 15 januari 2012

Älgkalops, en mil, Biggest loser och chokladbollar

Idag har det varit långkok här i köket. En älgkalops blev det. Skönt med mat som nästan lagar sig själv. Till det åt jag kokta morötter och groddar.

På förmiddagen var jag ute en stund och jag tyckte trots att det var kallt, att det kändes vårlikt. Fåglar kvittrade och solen sken. Härligt, vi går åt rätt håll.

På eftermiddagen utmanade jag ödet eller snarare min egen motivation, jag gjorde chokladbollar enligt sambons önskan. Kände förvånande nog inte för att smaka.

Jag cyklade sedan en mil på motionscykeln på 47 min samtidigt som jag tittade på torsdagens avsnitt av svenska biggest loser. Jag måste säga att jag är positivt överraskad av det såhär långt. Jag tycker att deltagarna verkar trevliga och motiverade. Det ska bli spännande att följa.

Nu sitter sambon bredvid mig och äter chokladbollar, jag har valt en knäckemacka med mjukost och kokt ägg istället till mitt kvällste och det valet var inte svårt efter att ha peppats av cykelturen och biggest loser.

2 kommentarer:

  1. Låter som en lyckad dag. Kvällsmackan lät riktigt god, ska nog införskaffa knäckebröd imorgon :)

    SvaraRadera
  2. Wow, så ståndaktigt! Men du vet hur chokladbollar smakar - och suget de väcker vill man inte ha! Om du behöver stavarna för balansens skull är nog inte bungypump något för dig tyvärr. Det är svårt nog att gå med dem, och något stöd ger de inte på grund av att de ger efter. De är tunga också. Men oj vad ont i armarna jag har redan!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera