tisdag 24 januari 2012

Jag gjorde det

Ja i morse gjorde jag det jag inte skulle - jag vägde mig i förtid. Vågen gav ingen positiv bekräftelse.  Den visade + 1kg jämfört med resultatet i lördags. Men men det är väl bara att harva på. Idag har varit en stressig dag, men maten har fungerat enligt planen förrutom att jag druckit för lite vatten och nu vågar jag inte dricka så mycket för jag kommer inte att kunna gå på roa. Jag ska befinna mig på resande fot till efter midnatt. Resa är en situation då jag ofta äter av tristess, men nu ska det inte bli så. Jag har lite te med mig, ett ägg och en banan. Förövrigt är väskan laddad med bok, tidning och musikspelare.

Målsättningen under resan är att jag ska äta så likt min hemmakost som möjligt, göra bra val, äta mellanmål och tacka nej till kakor och deserter, dels för att jag inte vill väcka sockersuget som börjat lugna sig och dels för att jag inte har full koll på vad det blir för huvudmåltider. Stavar, gympaskor och gummiband är nerpackade.

1 kommentar:

  1. Jag tror säkert att du klarade resan som planerat, hoppas du får bra dagar under ditt besök. Jag antar att dina stavar är av det hoppfällbara slaget.

    Och du, pluset är alla gånger borta nästa gång du stiger på vågen.

    SvaraRadera