tisdag 17 januari 2012

Mot alla odds

Idag har jag varit ledig och trött. Jag sov så dåligt i natt. Timmarna gick och motionen blev inte av. Jag kände för att gå en promenad men vågade inte pga halkan. Men sen kom jag på det, jag behöver faktiskt inte lämna gårdsplanen. Så i mörkret travade jag under 30 min runt i hästarnas hage. Försökte tränga bort rädslan för vildsvin och mörker. Jag såg ju trots allt huset hela tiden och i öronen hade jag bra musik och precis som jag anade var det skönt med frisk luft. Kanske ska införskaffa pannlampa. Jag kan ju inte hålla i ficklampan när jag måste ha båda stavarna.

Idag testade jag en ny "sås" till laxen. Kesella med pressad citron. Det kan jag verkligen rekommendera och kommer att göra fler gånger.

Något annat jag vill tipsa om är kvällens seriestart på svt1 kl 20.00. Jag vet inte alls om det är bra men jag hoppas det. Det ska handla om tio personer som har olika funktionshinder och deras resa genom Afrika. Vi har alla våra odds som vi måste besegra, vår resa vi måste göra.

I natt hoppas jag på bättre sömn. Jag ska arbeta heldag i morgon.

3 kommentarer:

  1. Bra att du kom ut på en runda! Det måste ha varit en syn :) Hur många varv blev det?

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Bra tips på sås! Kesella är ju en jättebra "uppfinning" älskar vanilj kesellan till fruktsallad! Mums!

    SvaraRadera
  3. Jag såg mot alla odds, känner eller kände rättare sagt en av deltagarna, det hände ett och annat under expeditionen....

    SvaraRadera