söndag 22 januari 2012

Hur kunde jag välja skräp?

Ja idag när jag gjort i ordning mitt mellanmål, keso, blåbär och valnötter - kände jag så - hur kunde jag välja att äta massa skräp och få dåligt samvete när jag kan äta detta goda och bli mätt.

Dagen idag har varit lite bättre både när det gäller ork och humör. Jag har cyklat en mil på motionscykeln påhejad av biggest loser. Jag skulle vilja ha receptet på tårtan...

Igår vandrade jag i hästhagen igen, denna gång i dagsljus. Vad jag ska göra i morgon vet jag inte än, men något blir det, trots en heldag på jobbet. Hade det inte varit så halt hade jag kunnat gå en promenad på lunchen. Kanske ska kolla med sjukgymnasterna om det finns någon motionscykel ledig.

3 kommentarer:

  1. Du måste då vara något av det envisaste i ett par skor! Du löser det som många skulle finna som en behändig ursäkt för att slippa röra på sig! Och visst är bra mellanmål så mycket godare än skräpet, all riktig mat är ju det, det gäller väl bara att sluta vara så...bekväm i tankarna. Det goda och bra kräver knappast mer tid att fixa än skräpet.

    Heja Hovika, säger jag bara!

    SvaraRadera
  2. Du har blivit lite klokare! Visst har man varit dum när man valt fel, men vi är inte dumma i huvudet så vi väljer rätt framöver :)

    Kram, pernilla be

    SvaraRadera
  3. Hallå, visst verkade tårtan smarrig.
    Här har du länken till receptet http://www.biggestloserklubben.se/Nyhetsarkivet/Biggest-loser-tarta/ tänkte själv prova den nästa helg då jag ska ha födelsdagsfika för familjen. :)

    SvaraRadera